Připravte své podnikání na Vánoce. V říjnu se vyplatí zvládnout těchto 5 kroků

Na Vánoce a nákupy dárků je ještě brzo. Jenže pokud máte obchod, není to tak docela pravda – musíte se totiž včas nachystat na vánoční shon . A začínat s úplně vším až v listopadu, to už je skoro šibeniční termín. Proto jsme pro vás sepsali několik tipů, které se vyplatí začít řešit už před Dušičkami

Připravte své podnikání na Vánoce. V říjnu se vyplatí zvládnout těchto 5 kroků

1.    Připravte se na předvánoční komunikaci se zákazníky

Posílit zákaznickou podporu, nachystat se na objednávky na poslední chvíli a umět klientům nabídnout to, co hledají – před Vánoci se vyplatí klást důraz na komunikaci se zákazníky.

Důležitým kanálem k oslovení lidí je e-mail. S nabídkami v newsletterech vám ve Variu pomůže agenda Kampaň, ve které e-maily vytvoříte i rozešlete. Podívejte, jaké jsou typy e-mailů a co by v nich nemělo chybět. Vario vám pak pomůže také vyhodnotit výsledky vaší vánoční kampaně.

2.    Mějte plán na hladké povánoční vracení zboží

Asi každý někdy dostal pod stromeček dárek, který už doma měl nebo který nechtěl. Proto buďte na letošní Vánoce předem připravení – vyplatí se ujasnit si svůj reklamační řád a ujistit se, že je všechno v souladu s legislativou. Přečtěte si, co by měl řád obsahovat a jak je to se zárukou u výprodejů.

3.    Připravte si zásoby a udělejte pořádek ve skladu

 

Zákazníci jsou, jenže zboží došlo – a kdy je taková situace horší než před Vánoci? S ohlídáním skladu vám pomůže agenda pro řízení nákupu zboží. Předem si naplánujete obchodní strategie a necháte systém hlídat vás objednací plán.

Agenda pro řízení nákupu zboží vám pomůže v malém, středním i velkém obchodě. Obchůdkům stačí menší a levnější řešení, zatímco velké obchody dostanou komplexní a sofistikovaný nástroj, který zajistí pořádek ve skladu.

Zda jsou ceny přijímaného zboží v pořádku, vám pomůže pohlídat Kontrola cen příjmu. Doplněk kontroluje, zda dodavatel dodržuje všechny smluvené ceny a při jejich snížení vás upozorní, abyste upravili i své ceny a zákazníky vám nepřetáhla konkurence.

4.    Přichystejte si slevy a akce předem

S Vánoci jsou už neodmyslitelně spjaté výprodeje a další akce. Abyste je mohli svým zákazníkům nabídnout a neznamenalo to pro vás dva dny práce navícnastavte si slevy ve svém Variu. Zadáte je několika způsoby podle toho, jakou slevovou akci ve svém obchodě plánujete.

5.    Skoncujte s lístečky a s představou, že „to si přece zapamatuju”

Milion úkolů, milion myšlenek a milion informací. Udělat si právě před Vánoci pořádek je k nezaplacení, protože se vyhnete čekajícím zákazníkům a zapomenutým zakázkám.

Nejen před Vánoci vám pomůže Deník událostí. Jednoduše si do něj zaznamenáte, co jste udělali nebo slíbili udělat. Při příštím jednání s klientem, objednávání zboží nebo řešení reklamace tak máte hned jasno, co jste domluvili naposled a co je potřeba řešit teď.

Místo nalepovacích lístečků vám s nedokončenou prací pomohou úkoly ve Variu. Úkol zadáte sobě i svým kolegům a přímo na panelu nástrojů Agenda vidíte, které úkoly ještě zbývá dokončit.

Tip na závěr: usnadněte si plánování vánočního večírku

Jestli k oblíbeným akcím u vás v práci patří vánoční večírek, pomůže vám letos s organizací Altus Portal. Přímo v systému vytvořte dokument s anketou a rozešlete ji zaměstnancům. Na termínu večírku se shodnete rychle, snadno a aniž byste na někoho zapomněli. Přečtěte si více v našem starším článku.

A také se podívejte, jak Vario pomohlo s vánočními zakázkami ve skateshopu Snowbitch.