„Potřebovali jsme zkombinovat ERP systém a skladové hospodářství s e-shopem a kamennými prodejnami. Na Vario se v tomto můžeme spolehnout.“

Jan Matura Provozní manažer

Freshlabels

Freshlabels

Vario usnadňuje Freshlabels řízení e-shopu, kamenných prodejen i skladu.

Sídlo Praha
Obor Obchod
Počet zaměstnanců 48
Roční obrat 152 milionů
Web www.freshlabels.com

Jak co nejefektivněji skloubit prodej přes e-shop s provozem kamenných prodejen a řízením skladového hospodářství? Společnosti Freshlabels s.r.o. poskytl odpověď na tuto otázku systém Vario. Jeho otevřenost, variabilita a spolehlivost umožňuje společnosti nejen zvládat organizačně náročnou kombinaci e-shopu a kamenných prodejen v ČR i za hranicemi, ale také splnit specifické požadavky pomocí snadné integrace systémů třetích stran.

Od účetního systému k ERP

Po svém založení v roce 2006 společnost Freshlabels působila čistě ve formě e-shopu a používala pouze účetní systém. Ten ale po otevření kamenných prodejen brzy přestal postačovat kapacitně i výběrem funkcí. Vývoj vlastního ERP řešení po vzoru velkých e-shopů byl mimo možnosti společnosti, padlo proto rozhodnutí vypsat výběrové řízení na nový systém. Od něj mělo vedení Freshlabels několik hlavních požadavků:

Jeden systém na vše

Jeden systém na vše

Komunikace s vlastní e-shopovým řešením

Komunikace s vlastní e-shopovým řešením

Snadná práce se systémem

Snadná práce se systémem

  • ERP funkcionalita,
  • schopnost komunikovat s vlastním e-shopovým řešením vyvíjeným přímo ve Freshlabels,
  • schopnost kombinovat skladové hospodářství pro zajištění provozu e-shopu s funkcemi potřebnými na kamenných prodejnách (naskladnění, prodej, pokladní systém).

Formou výběrového řízení společnost oslovila několik dodavatelů, ze všech nabízených možností pak volba padla na informační systém Solitea Vario.

Vario srdcem společnosti

Společnost Vario implementovala v roce 2012 a od té doby se systém stal nedílnou součástí každodenní činnosti firmy. Pro Freshlabels je klíčové právě propojení Varia s e-shopovým řešením, které si společnost vyvíjí sama. „Napojení Varia na náš e-shop je velmi důležité a nemohli bychom bez něj fungovat,“ říká provozní manažer Jan Matura.

Za pomoci 23 vzdálených ploch využívají Vario prakticky všichni zaměstnanci napříč firmou.

  • v centrálním skladu v Teplicích Vario výrazně usnadňuje naskladnění a vyskladnění zboží, generování faktur, řízení expedice e-shopových objednávek a další součásti skladového hospodářství,
  • firemní IT oddělení využívá data z Varia pro provoz e-shopu,
  • na kamenných prodejnách se Vario stará o naskladnění dodaných produktů, zajištění samotného prodeje a pokladní systém včetně EET,
  • pražské účetní oddělení pak Vario využívá k fakturaci, vytváření dobropisů a další účetní agendě.

Variabilita a otevřenost

Vzhledem ke svým specifickým potřebám společnost Freshlabels naplno využila variabilitu a otevřenost Varia, a to konkrétně ve čtveřici oblastí:

  • propojení s vlastním e-shopovým řešením, které je klíčové pro provoz elektronického obchodu Freshlabels,
  • implementace čteček na řízení skladu pro splnění požadavků týkajících se generování štítků a čárových kódů,
  • napojení německého dopravce pro usnadnění expedice zboží na pobočku v Berlíně,
  • propojení Varia se specifickým německým systémem třetí strany, jenž více vyhovuje potřebám německého trhu.

Přínos systému Vario

  • spolehlivost: systém Vario funguje bez problémů a firma nemusí vynakládat čas a peníze na řešení technických problémů,
  • uživatelská přívětivost: snadná práce se systémem, od skladu přes expedici až po účetnictví,
  • modularita: firma využívá pouze ty moduly Varia, které skutečně potřebuje,
  • variabilita: jeden systém řídí jak provoz e-shopu, tak i naskladnění a pokladní systémy na kamenných prodejnách,
  • otevřenost: možnost napojení na externí systémy, od řízení skladu přes dopravce až po jiné ERP systémy
  • technická podpora: firma oceňuje spolehlivý Helpdesk a ochotnou podporu,
  • přehlednost: veškerá firemní agenda je dostupná na jednom místě.

O společnosti Freshlabels

Freshlabels je obchod s módou a módními doplňky, který klade důraz na udržitelnost a nabídku neotřelých značek. Cílovou skupinou jsou zákazníci dbající na původ zboží i výrobních materiálů. Firma vznikla v roce 2006 jako e-shop, později ale otevřela dvě kamenné prodejny v Praze. Od otevření berlínské pobočky v roce 2019 pak Freshlabels působí rovněž i na německém trhu.

Stáhnout případovou studii